Het begin - Reisverslag uit Saitama, Japan van Lieke Louter - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Saitama, Japan van Lieke Louter - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Lieke Louter

Blijf op de hoogte en volg Lieke

05 Juli 2014 | Japan, Saitama


Na 1,5 vliegen, 4/5 uur op Copenhagen airport en 11 uur vliegen naar Tokyo Kwam ik eindelijk aan. Het was wel erg stresserig om aan te komen. Het is vrij wel hetzelfde maar toch anders met tekens enzo. Ik nam afscheid van de andere 4 Yfu exchange en ging samen met een volunteer naar de metro waar mijn gast moeder/oma wachtte Na een bus trip en onderweg Disney tokyo en de sky tree (hoogste gebouw van Japan) kwam ik aan bij de metro. Met een gebroken koffer en een andere lichte vertrok ik naar saitama. Het ligt 45 minuten van tokyo. Een maal in huis kwam ik de eerste verschil en mijn eerste schande tegen. Ik stapte op de vloer met mijn schoenen. Ze begrepen het op zich wel maar ik Wist het niet. Een van de eerste vragen was of ik wou douchen want ze gaan vaak douchen of in bad in Japan. Met vaak bedoel ik 2/3 keer per dag. Ik weet zeker dat dat niet zo is in Nederland. Toen ik klaar was ( de douche was apart vond ik maar ik ben er aan gewend nu) kwam ik mijn bed tegen. Dat was een futon. Dus een matje op de grond. Ik wist er wel van maar toch was het wennen. ( Het slaapt niet erg) Toen ik in de woon kamer kwam stond er een welkomslunch klaar met rijst, zee wier en meer. Ook natuurlijk stokjes maar dat is niet erg.persoonlijk vind ik Japans eten lekker en het is niet alleen maar sushi maar veel rijst, vis en beetje vlees. Ik ontmoette de familie en we gingen supermarkt. Het is zo apart om rond te lopen in de omgeving met een jet lag. Ik snapte het geld nog niet.
Na het avond eten gaf ik souvenirs en ze vonden het geweldig. De stroop wafels waren zeer gewenst. meteen had ik het woord kawaii (cute)
Ik ben weer gaan douchen en vroeg naar bed gegaan. Ik woon bij een wat ouder stel met een thuiswonende zoon en 1 andere zoon en dochter die niet thuis wonen. foto's komen veel later. Ohayo.

  • 14 Juli 2014 - 17:54

    Annemiek:

    GAAAAF Lieke, erg leuk verslag over je beginnetje in Japan, tjee, wat voelt het ongelovelijk ver weg maar wat een top avontuur, ik ben ondertussen terug uit Zweden, hebben ze ook daar Ikea trouwens? en ik vond het er prachtig, en super gezellig met al mijn neven en nichten, broers zus en zwager etc etc ,ik ga je volgend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

een verslag op mijn huidige reis Japan! :)

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 2863

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Konichiwa Japan!

Landen bezocht: