Asakusa Tempel - Reisverslag uit asakusa, Japan van Lieke Louter - WaarBenJij.nu Asakusa Tempel - Reisverslag uit asakusa, Japan van Lieke Louter - WaarBenJij.nu

Asakusa Tempel

Door: Lieke Louter

Blijf op de hoogte en volg Lieke

23 Juli 2014 | Japan, asakusa

Even een snel berichtje.
Ik heb niks van mij laten horen na twee weken maar ik moest naar school en zoveel tegelijk gebeurt er. Ik probeer er wel vol op van te genieten. Ik zal binnenkort een verslag geven over de laatste weken.

In middels is er vakantie ( japanners werken liever veel dan vakantie) dus is het even wat drukker. Toch ben ik blij om mijn school uniform uit te kunnen trekken want die is vrij heet.

Vandaag ging ik met mijn gast moeder naar Tokyo om de tempel van Asakusa ( je zegt: asaksu) te bezoeken. Ik wist niks over de tempel dus toen ik aankwam was hij geweldig mooi. Super veel toeristen dus dat is lichtelijk apart als je gewend bent om alleen maar japanners te zien. Ook om dat ik in Japan meer geniet om de cultuur te zien dan toeristen. Toch heb ik een paar souvenirs gescoord. Het was rond 35 C dus na de tempel zijn we in een tempura restaurant gaan eten die 150 jaar bestond. Het was heerlijk maar ik was best moe en niet heel hongerig. Daarbij eten ze hier veel plakkerige rijst met stokjes en deze rijst was niet plakkerig.

Toen zijn we nog de wat minder drukke, oudere wijk binnen gegaan en daar heb ik nog stof gekocht om een rokje van te maken. (stof is geweldig mooi hier)

Toen was het al weer rond 2 uur en het was super warm dus naar huis gaan was wel een fijne optie.

hieronder dus foto's.

  • 23 Juli 2014 - 20:10

    Marije:

    Hee Lieverd,

    Superleuk om jouw verhalen te lezen,
    ik weet hoe problematisch stokjes kunnen zijn. Toen ik aankwam in China dacht ik dat ze een grapje maakte toen ik met stokjes moest eten, omdat ik dacht dat het hele concept stokjes verzonnen was. En daar werd ik heel hard uitgelachen om mijn eetkunsten, ook al vond ik dat ik het nog best goed deed.

    Hang on in there!

    Kusjes en Knuffels van je zusje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

een verslag op mijn huidige reis Japan! :)

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 2872

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Konichiwa Japan!

Landen bezocht: