Summerfestival in Kazo - Reisverslag uit Kazo, Japan van Lieke Louter - WaarBenJij.nu Summerfestival in Kazo - Reisverslag uit Kazo, Japan van Lieke Louter - WaarBenJij.nu

Summerfestival in Kazo

Door: Lieke Louter

Blijf op de hoogte en volg Lieke

19 Juli 2014 | Japan, Kazo

Summerfestival is een groot ding wat volgens mij overal gevierd word in Japan. Ik kan het denk ik vergelijken met koningsdag en kermis. Iedereen draagt yukata's ( zomerkimono's) maar met name de meisjes. De jongeren kinderen dragen jinbei's. In elke stad word summerfestival op een andere datum gevoerd. Je kan eten kopen en leuke dingen doen. Ik ging met 4 andere meiden in yukata naar Kazo. De stad staat bekend voor zijn vis vliegers (koinobori) en het is de plek waar onze school staat. ( fuduoka high school)
Helaas regende het super erg dus het was best ingewikkeld want je wilt niet dat je yukata vies wordt. Ik heb wel heerlijk gegeten. Zoals octopus op een stok, schaafijs met verschillende kleuren en gesuikerde aardappelen. We hadden ook nog purikura gedaan waarbij er photoshop gebruikt word en alles kawaii ( schattig) wordt gemaakt. Hierbij worden de Japanse ogen groter gemaakt zodat het lijkt alsof ze westers zijn. Helaas zijn mijn ogen al groot en had ik ook eyeliner op waardoor het er niet uitzag terwijl bij de andere meiden het geweldig leuk uit zag. Rond een uur of 8 zeiden we allemaal gedag en gingen we terug met de metro. Echt geweldig om mee te maken en onvergetelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

een verslag op mijn huidige reis Japan! :)

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 2875

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Konichiwa Japan!

Landen bezocht: