Nagano ( hiking through mountains) - Reisverslag uit Ōmachi, Japan van Lieke Louter - WaarBenJij.nu Nagano ( hiking through mountains) - Reisverslag uit Ōmachi, Japan van Lieke Louter - WaarBenJij.nu

Nagano ( hiking through mountains)

Door: Lieke Louter

Blijf op de hoogte en volg Lieke

01 Augustus 2014 | Japan, Ōmachi

Dag 1
Ik ben samen met mijn gastouders 2 dagen weggeweest om te hiken door de bergen. Om eerst 100 km rijden wat 6 uur rijden is. Daarom moesten we om 4 uur opstaan om eerst de metro naar tokyo te nemen om vervolgens onze bus te halen. We reisden met in totaal 25 mensen. Ik was de jongste. De rest was zeker 65+ maar ze waren allemaal super aardig en lief. Helaas is communicatie een punt want vele Japanners kunnen geen Engels spreken. Wat wel zo is, is dat ze het wel goed kunnen verstaan of schrijven. Eerst gingen we na dat we dus in de bus hadden gezeten op naar een wandelgebied. Japanners houden heel erg van bloemen en deze groep had ook vele interesse voor de namen. Daarom duurde het soms lang. Er was een korte route en een lange route. Ik heb uiteindelijk de lange route gedaan wat zo'n 4 à 5 uur duurde. Het was het waard want ik had zo veel mooie foto's gemaakt. Het uitzicht was echt geweldig. Daarna gingen we naar het hotel waar we gastvriendelijk ontvangen werden. De kamers waren super mooi. De bedden waren natuurlijk futons maar ik heb daar geen probleem mee. Om 6:30 moesten we eten. Daarbij kregen we verschillende dishes wat gewoonlijk is in de Japanse keuken. We kregen onder andere vis, komkommer en een soort van gerecht wat meeste Nederlanders raar zouden vinden. Het gerecht is namelijk gebakken vlees, noodles en andere dingen en dat gooi je in de rauwe ei en eet je op. Ik vind het eigenlijk wel lekker. Het personeel is super vriendelijk en hun Engels was geweldig wat moeijlijk te verwerken was aangezien ik zo vaak Japans moet proberen. Er werkte ook een Amerikaans meisje en als ik het goed begreep was haar Japans vloeiend. Daarna ben ik supervroeg gaan slapen, als wens van mijn twee kamergenoten ( mijn gastmoeder en haar schoonzus )

Dag 2 komt binnenkort op de blog te staan! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

een verslag op mijn huidige reis Japan! :)

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 1040
Totaal aantal bezoekers 2864

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 11 Augustus 2014

Konichiwa Japan!

Landen bezocht: